NAUKA JAZDY TURBO

.

Rozpoczęcie kursu prawa jazdy!

.

Zapisy: telefoniczne w godz. 13-19


E-lerning, podręcznik oraz wszystkie testy GRATIS!!!

Kurs teoretyczny nawet w 2 dni !!!

 


grafika

Dlaczego my?

OSK Turbo to gwarancja profesjonalnego i bezstresowego szkolenia w miłej atmosferze!
czytaj więcej

Prawo jazdy na automat

 

 Możesz zrobić prawo jazdy kat. B na automacie.

Uczysz się i zdajesz na tym samym pojeździe - Toyota Yaris

z automatyczną skrzynią biegów.

Podstawienie auta na egzamin w WORD w cenie kursu!

(czytaj więcej...)

grafika

Kim jesteśmy

Ośrodek Szkolenia Kierowców TURBO istnieje od 2003 roku. Nasze biuro mieści się w dzielnicy Wawer...

czytaj więcej

Co nowego?

 


***


Wznowienie egzaminów praktycznych na kat. A, A1, A2 i AM z dniem 25 kwietnia br. w WORD Warszawa

 

Z dniem 25 kwietnia w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie zostaje wznowione prowadzenie egzaminów praktycznych z zakresie kat. AM, A1, A2 i A(zgodnie § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach
(Dz. U. poz. 995 ze zm.).

1. Egzaminy prowadzone będą tylko w Miejscu Egzaminowania Odlewnicza, wg zasad określonych w ww. rozporządzeniu.

2. Osoby, które przed dniem 19 stycznia 2013 r. uzyskały wynik pozytywny z egzaminu teoretycznego w zakresie kat. A i nie spełniają warunku o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (nie ukończyły 24 lat) mogą przystępować do egzaminu praktycznego w zakresie kat. A2.

3. Zgodnie z rozporządzeniem ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat i stawek za przeprowadzenie egzaminu państwowego oraz stawek wynagrodzenia związanych z uzyskiwaniem uprawnień przez egzaminatorów (Dz. U. poz. 78) jak również wytycznymi pisma UMWM w Warszawie z dnia 12 marca 2013 r. nr OR-BP-II.8041.7.15.2013.JG, osobom, które mając wyznaczony termin egzaminu praktycznego i z powodu wstrzymania prowadzenia egzaminów w zakresie kat. A1 i A prawa jazdy nie przystąpiły do egzaminu przed 19 stycznia 2013 r., kolejny termin egzaminu zostanie ustalony na ich wniosek w miejscu egzaminowania, bez ponoszenia dodatkowej opłaty.

5. Od osób, którym nie wyznaczono terminu egzaminu praktycznego zgodnie z ówcześnie obowiązującymi przepisami, jest pobierana opłata za egzamin praktyczny w zakresie kat. AM, A1, A2 i A zgodnie z § 3 rozporządzenia w sprawie opłat (tj. wg nowych stawek).

 

 

***


Pogrom na motocyklach? Egzamin na kategorię A trudniejszy...

Anna Gmiterek-Zabłocka, TOK FM

 

06.05.2013 , aktualizacja: 06.05.2013 16:05
Egzamin na prawo jazdy na motocykl

Egzamin na prawo jazdy na motocykl (Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta)

- Będzie bardziej niebezpiecznie i o wiele trudniej - słyszymy w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, a chodzi o nowe praktyczne egzaminy dla motocyklistów. Plac manewrowy zdecydowanie różni się od tego, który był do tej pory. W jednym z zadań na placu trzeba rozpędzić motocykl do prędkości co najmniej 50 km na godzinę. - Zdawalność z ponad 80 procent spadnie do 30 - słyszymy w WORD w Lublinie.
Instruktorzy nie mają wątpliwości: chodziło o to, by motocykliści na drogach jeździli bezpieczniej. Pytanie tylko, czy tędy droga. - To nie w tym rzecz - mówi Jacek Cholewa, instruktor z 10-letnim stażem ze szkoły nauki jazdy Kulka w Lublinie. Jego zdaniem kandydaci znów będą uczyć się pod egzamin. - Te zadania wyznaczone na placu są karkołomne i mogą być niebezpieczne, jak np. rozpędzenie samochodu do prędkości co najmniej 50 km na godzinę, by ominąć przeszkodzę, czyli tak zwaną szykanę - mówi Cholewa. Jak dodaje, na kursie na prawo jazdy jest 20 godzin jazdy na motocyklu, łącznie na ulicy i na placu manewrowym. - W ciągu tych 20 godzin nie da się tak poważnie nauczyć kogoś jeździć motocyklem, żeby umiał wszystko. To jest niewykonalne - dodaje instruktor z Lublina. - Na pewno teraz i na szkoleniach, i na samym egzaminie będzie niebezpieczniej. Sezon dopiero rusza - mówi.

Na starych zasadach egzamin na kategorię A zdawało ponad 80 procent kursantów. Dziś - jak usłyszeliśmy - lubelski WORD szacuje, że będzie to może 30 procent. W Lublinie egzaminy motocyklowe, po zimowej przerwie, ruszyły w poniedziałek 6 maja. Już widać, że nie będzie łatwo. - Nie zdałam - powiedziała nam pani Mariola - było trudno. Przepadłam na tak zwanej ósemce - dodała w rozmowie z TOK FM.

Kandydaci oblewają już na pierwszych zadaniach. To przeprowadzenie motocykla (z wyłączonym silnikiem), po polu w kształcie litery "T". - Motocykl jest ciężki i już widzimy, że nawet to zadanie sprawia niektórym trudność - mówi dyrektor WORD-u w Lublinie Ryszard Pasikowski. Potem jest tak zwana ósemka - ona wcześniej też była, ale jeździło się po narysowanej na asfalcie linii w kształcie cyfry "8". Teraz linii nie ma, jest jedynie wyznaczony prostokąt, w którym trzeba przejechać właśnie ósemkę. Co ważne, w tej chwili większość zadań zdający wykonuje dwukrotnie - jeśli za pierwszym razem pojedzie dobrze, a za drugim źle - musi zaczynać od nowa.

Slalom z pachołkami i rozpęd do minimum 50 na godzinę

Trudności może przysporzyć tor z pachołkami, gdzie odległości między nimi są niewielkie, a kandydat na motocyklistę jedzie slalomem. - Też musi przejechać dwukrotnie - słyszymy w WORD. Co ważne, w przypadku slalomu mierzona jest prędkość, musi być nie mniejsza niż 30 km na godzinę. Z jeszcze większą prędkością na placu manewrowym trzeba się rozpędzić przy pokonywaniu przeszkody. Tu musi to być minimum 50 km na godzinę. - Osoby, które szkoliły się na starych zasadach - powiem wprost - mają małe szanse na zaliczenie tych zadań, które są obecnie - mówi Zbigniew Stachyra, naczelnik Wydziału Egzaminowania w lubelskim WORD. - Według mnie sprawa zadań egzaminacyjnych jest trochę przesadzona - dodaje. Jego zdaniem chodzi i o stopień trudności, i o to, że zadania trzeba wykonywać podwójnie.

Zgodnie z przepisami, które weszły w życie, zmieniły się zasady nie tylko egzaminu praktycznego na placu manewrowym, ale też jazda po mieście. Do tej pory trasa dla motocyklistów była ściśle wyznaczona - dziś na egzaminie jechać można wszędzie. Jest też inna zmiana: przepisy mówią o tym, jak kandydat ma być ubrany. Obowiązuje m.in. zapinana kurtka, zawiązywane buty i długie spodnie. Wcześniej, jak mówią nam egzaminatorzy, bywało tak, że ktoś przychodził na egzamin na prawo jazdy na motor np. w krótkich spodenkach i w klapkach. - I miał argument: a kto mi tego zabroni? Teraz zabraniają przepisy - mówi nam Zbigniew Stachyra.

 

Aby zobaczyć jak wygląda nowy egzamin na placu manewrowym na kat. A, A1, A2 kliknij tutaj.

***

Prawo jazdy kat. C od 18 lat . Prawo jazdy kat. D od 21 lat .

Chcesz zostać kierowcą zawodowym kat. C, a nie masz 21 lat? A może masz możliwość podjęcia pracy, ale nie możesz zapisać sie na kurs i zdobyć prawa jazdy kat. C ze względu na wiek? Zgodnie z nową Ustawą, która weszła w życie 19.01 2013 r., aby zapisać się na kurs kat. C należy mieć ukończone 21 lat. Natomiast żeby przewozić towary i móc pracować jako kierowca zawodowy konieczne jest ukończenie Kwalifikacji Wstępnej Przyspieszonej. Jeśli jednak zamiast Kwalifikacji Wstępnej Przyspieszonej zrobisz Kwalifikację Wstępną (podstawowa wersja), którą można zrobić jeszcze przed rozpoczęciem kursu na prawo jazdy, wówczas wystarczy ukończone 18 lat !!! Podobnie jest z kat. D. Jeśli przed rozpoczęciem kursu na prawo jazdy kat. D ukończysz Kwalifikację Wstępną (wersja podstawowa), to do zapisania na kurs oraz uzyskania prawa jazdy tej kategorii wystarczy ukończone 21 lat !!!

Podstawa prawna:

Ustawa o kierujących pojazdami. Najnowszy tekst z dnia 19.01.2013. Dz.U. z 2011 nr 30 poz. 151 z dnia 05.01.2011 [Art. 9, ust. 1.] 

 Art. 9.  

 1. Dla osób, które uzyskały kwalifikację wstępną określoną w przepisach rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, minimalny wiek do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii:

1) C i C+E wynosi 18 lat;

2) D i D+E wynosi 21 lat.

 

Nasz ośrodek prowadzi wszystkie kwalifikacje, zarówno wstępne (podstawowe) jaki przyspieszone oraz uzupełniające zarówno na kat. C jak i na kat. D.

Prowadzimy również Szkolenia okresowe dla kierowców zawodowych.

Wszelkie informacje pod nr tel. 509-761-034

***

 

Szybki kontakt