NAUKA JAZDY TURBO

.

Rozpoczęcie kursu prawa jazdy!

Zapisy telefoniczne w godz. 12-20

lub w biurze:  pon. godz. 18-19,   śr. godz. 13-15,   pt. godz. 16-18

E-lerning, podręcznik oraz płyta CD z testami GRATIS!!!

Kurs teoretyczny nawet w 2 dni !!!


.

grafika

Dlaczego my?

OSK Turbo to gwarancja profesjonalnego i bezstresowego szkolenia w miłej atmosferze!
czytaj więcej
grafika

Kim jesteśmy

Ośrodek Szkolenia Kierowców TURBO istnieje od 2003 roku. Nasze biuro mieści się w dzielnicy Wawer...

czytaj więcej

W WORD Warszawa nadal można zdawać egzamin praktyczny na kat. B na samochodzie Skoda Fabia.


W związku z licznymi pytaniami od osób szkolących się na pojazdach Skoda Fabia informujemy, że w WORD Warszawa na ul. Odlewniczej 8 można nadal zdawać egzamin praktyczny na kat. B na wspomnianym wyżej samochodzie. Przy zapisie na egzamin praktyczny przed wybraniem terminu egzaminu należy zgłosić chęć zdawania na samochodzie Skoda Fabia i taki pojazd zostanie Państwu przydzielony.


Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.:  /22/ 353-10-10 lub 501-434-000.


OSK Turbo 


***


Pogrom na motocyklach? Egzamin na kategorię A trudniejszy...

Anna Gmiterek-Zabłocka, TOK FM

 

06.05.2013 , aktualizacja: 06.05.2013 16:05
Egzamin na prawo jazdy na motocykl

Egzamin na prawo jazdy na motocykl (Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta)

- Będzie bardziej niebezpiecznie i o wiele trudniej - słyszymy w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, a chodzi o nowe praktyczne egzaminy dla motocyklistów. Plac manewrowy zdecydowanie różni się od tego, który był do tej pory. W jednym z zadań na placu trzeba rozpędzić motocykl do prędkości co najmniej 50 km na godzinę. - Zdawalność z ponad 80 procent spadnie do 30 - słyszymy w WORD w Lublinie.
Instruktorzy nie mają wątpliwości: chodziło o to, by motocykliści na drogach jeździli bezpieczniej. Pytanie tylko, czy tędy droga. - To nie w tym rzecz - mówi Jacek Cholewa, instruktor z 10-letnim stażem ze szkoły nauki jazdy Kulka w Lublinie. Jego zdaniem kandydaci znów będą uczyć się pod egzamin. - Te zadania wyznaczone na placu są karkołomne i mogą być niebezpieczne, jak np. rozpędzenie samochodu do prędkości co najmniej 50 km na godzinę, by ominąć przeszkodzę, czyli tak zwaną szykanę - mówi Cholewa. Jak dodaje, na kursie na prawo jazdy jest 20 godzin jazdy na motocyklu, łącznie na ulicy i na placu manewrowym. - W ciągu tych 20 godzin nie da się tak poważnie nauczyć kogoś jeździć motocyklem, żeby umiał wszystko. To jest niewykonalne - dodaje instruktor z Lublina. - Na pewno teraz i na szkoleniach, i na samym egzaminie będzie niebezpieczniej. Sezon dopiero rusza - mówi.

Na starych zasadach egzamin na kategorię A zdawało ponad 80 procent kursantów. Dziś - jak usłyszeliśmy - lubelski WORD szacuje, że będzie to może 30 procent. W Lublinie egzaminy motocyklowe, po zimowej przerwie, ruszyły w poniedziałek 6 maja. Już widać, że nie będzie łatwo. - Nie zdałam - powiedziała nam pani Mariola - było trudno. Przepadłam na tak zwanej ósemce - dodała w rozmowie z TOK FM.

Kandydaci oblewają już na pierwszych zadaniach. To przeprowadzenie motocykla (z wyłączonym silnikiem), po polu w kształcie litery "T". - Motocykl jest ciężki i już widzimy, że nawet to zadanie sprawia niektórym trudność - mówi dyrektor WORD-u w Lublinie Ryszard Pasikowski. Potem jest tak zwana ósemka - ona wcześniej też była, ale jeździło się po narysowanej na asfalcie linii w kształcie cyfry "8". Teraz linii nie ma, jest jedynie wyznaczony prostokąt, w którym trzeba przejechać właśnie ósemkę. Co ważne, w tej chwili większość zadań zdający wykonuje dwukrotnie - jeśli za pierwszym razem pojedzie dobrze, a za drugim źle - musi zaczynać od nowa.

Slalom z pachołkami i rozpęd do minimum 50 na godzinę

Trudności może przysporzyć tor z pachołkami, gdzie odległości między nimi są niewielkie, a kandydat na motocyklistę jedzie slalomem. - Też musi przejechać dwukrotnie - słyszymy w WORD. Co ważne, w przypadku slalomu mierzona jest prędkość, musi być nie mniejsza niż 30 km na godzinę. Z jeszcze większą prędkością na placu manewrowym trzeba się rozpędzić przy pokonywaniu przeszkody. Tu musi to być minimum 50 km na godzinę. - Osoby, które szkoliły się na starych zasadach - powiem wprost - mają małe szanse na zaliczenie tych zadań, które są obecnie - mówi Zbigniew Stachyra, naczelnik Wydziału Egzaminowania w lubelskim WORD. - Według mnie sprawa zadań egzaminacyjnych jest trochę przesadzona - dodaje. Jego zdaniem chodzi i o stopień trudności, i o to, że zadania trzeba wykonywać podwójnie.

Zgodnie z przepisami, które weszły w życie, zmieniły się zasady nie tylko egzaminu praktycznego na placu manewrowym, ale też jazda po mieście. Do tej pory trasa dla motocyklistów była ściśle wyznaczona - dziś na egzaminie jechać można wszędzie. Jest też inna zmiana: przepisy mówią o tym, jak kandydat ma być ubrany. Obowiązuje m.in. zapinana kurtka, zawiązywane buty i długie spodnie. Wcześniej, jak mówią nam egzaminatorzy, bywało tak, że ktoś przychodził na egzamin na prawo jazdy na motor np. w krótkich spodenkach i w klapkach. - I miał argument: a kto mi tego zabroni? Teraz zabraniają przepisy - mówi nam Zbigniew Stachyra.

 

Aby zobaczyć jak wygląda nowy egzamin na placu manewrowym na kat. A, A1, A2 kliknij tutaj.

 

***

 

Wznowienie egzaminów praktycznych na kat. A, A1, A2 i AM z dniem 25 kwietnia br. w WORD Warszawa

 

grafikaZ dniem 25 kwietnia w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie zostaje wznowione prowadzenie egzaminów praktycznych z zakresie kat. AM, A1, A2 i A(zgodnie § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach
(Dz. U. poz. 995 ze zm.).

1. Egzaminy prowadzone będą tylko w Miejscu Egzaminowania Odlewnicza, wg zasad określonych w ww. rozporządzeniu.

2. Osoby, które przed dniem 19 stycznia 2013 r. uzyskały wynik pozytywny z egzaminu teoretycznego w zakresie kat. A i nie spełniają warunku o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (nie ukończyły 24 lat) mogą przystępować do egzaminu praktycznego w zakresie kat. A2.

3. Zgodnie z rozporządzeniem ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat i stawek za przeprowadzenie egzaminu państwowego oraz stawek wynagrodzenia związanych z uzyskiwaniem uprawnień przez egzaminatorów (Dz. U. poz. 78) jak również wytycznymi pisma UMWM w Warszawie z dnia 12 marca 2013 r. nr OR-BP-II.8041.7.15.2013.JG, osobom, które mając wyznaczony termin egzaminu praktycznego i z powodu wstrzymania prowadzenia egzaminów w zakresie kat. A1 i A prawa jazdy nie przystąpiły do egzaminu przed 19 stycznia 2013 r., kolejny termin egzaminu zostanie ustalony na ich wniosek w miejscu egzaminowania, bez ponoszenia dodatkowej opłaty.

5. Od osób, którym nie wyznaczono terminu egzaminu praktycznego zgodnie z ówcześnie obowiązującymi przepisami, jest pobierana opłata za egzamin praktyczny w zakresie kat. AM, A1, A2 i A zgodnie z § 3 rozporządzenia w sprawie opłat (tj. wg nowych stawek).

***

NOWE prawo jazdy kat. C od 18 lat !!! Prawo jazdy kat. D od 21 lat !!!

Chcesz zostać kierowcą zawodowym kat. C, a nie masz 21 lat? A może masz możliwość podjęcia pracy, ale nie możesz zapisać sie na kurs i zdobyć prawa jazdy kat. C ze względu na wiek? Zgodnie z nową Ustawą, która weszła w życie 19.01 2013 r., aby zapisać się na kurs kat. C należy mieć ukończone 21 lat. Natomiast żeby przewozić towary i móc pracować jako kierowca zawodowy konieczne jest ukończenie Kwalifikacji Wstępnej Przyspieszonej. Jeśli jednak zamiast Kwalifikacji Wstępnej Przyspieszonej zrobisz Kwalifikację Wstępną (podstawowa wersja), którą można zrobić jeszcze przed rozpoczęciem kursu na prawo jazdy, wówczas wystarczy ukończone 18 lat !!! Podobnie jest z kat. D. Jeśli przed rozpoczęciem kursu na prawo jazdy kat. D ukończysz Kwalifikację Wstępną (wersja podstawowa), to do zapisania na kurs oraz uzyskania prawa jazdy tej kategorii wystarczy ukończone 21 lat !!!

Podstawa prawna:

Ustawa o kierujących pojazdami. Najnowszy tekst z dnia 19.01.2013. Dz.U. z 2011 nr 30 poz. 151 z dnia 05.01.2011 [Art. 9, ust. 1.] 

 Art. 9.  

 1. Dla osób, które uzyskały kwalifikację wstępną określoną w przepisach rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, minimalny wiek do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii:

1) C i C+E wynosi 18 lat;

2) D i D+E wynosi 21 lat.

 

Nasz ośrodek prowadzi wszystkie kwalifikacje, zarówno wstępne (podstawowe) jaki przyspieszone oraz uzupełniające zarówno na kat. C jak i na kat. D.

Prowadzimy również Szkolenia okresowe dla kierowców zawodowych.

Wszelkie informacje pod nr tel. 509-761-034

***

 

To już pewne! Od 19 stycznia 2013 zmiany w prawie jazdy!

Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o kierujących pojazdami - poinformowała Kancelaria Prezydenta. Oznacza to, że zasady zdawania egzaminów na prawo jazdy zmienią się nie w lutym 2012 r., lecz w styczniu 2013 r.

Nowelizacja przesuwa do 19 stycznia 2013 r., termin wejścia w życie przepisów dotyczących praw jazdy przyjętych w styczniu 2011 r., gdy uchwalono ustawę o kierujących pojazdami.

Ustawa przewiduje, że osoby, które za wykroczenia drogowe zbiorą 24 punkty karne (czyli maksymalną liczbę), będą kierowane na kurs reedukacyjny, a nie - jak obecnie - na ponowny egzamin. Młodzi kierowcy, którzy po raz pierwszy uzyskali prawo jazdy kategorii B, będą przez dwa lata podlegać szczególnemu nadzorowi. Okres próbny ma być przedłużany w razie popełnienia przez nich wykroczeń drogowych. W razie popełnienia dwóch wykroczeń kierowca będzie kierowany na kurs reedukacyjny, a w przypadku popełnienia trzech - prawo jazdy zostanie mu odebrane. Według statystyk ponad dwie piąte wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lat.

Ustawa ma ponadto zapobiec wydawaniu praw jazdy osobom, które nie powinny prowadzić pojazdów ze względu na stan zdrowia. Sposobem na to ma być wprowadzenie ankiety zdrowotnej wypełnianej pod rygorem odpowiedzialności karnej. Również instruktorzy zostaną poddani dokładniejszym badaniom lekarskim i psychologicznym; będą też musieli co rok uczestniczyć w kursach doskonalących. Inny cel ustawy to podniesienie kwalifikacji instruktorów prawa jazdy i zobowiązanie ośrodków szkolenia do przekazywania samorządowi powiatowemu informacji o kursach i ich uczestnikach. Nadzór nad samorządem ma w tej sprawie sprawować wojewoda.

Ustawa wprowadza też nową kategorię dla początkujących motocyklistów - prawo jazdy A2, uprawniające do prowadzenia motocykli z silnikami o mocy do 35 kW. Aby prowadzić motocykle, młody kierowca będzie musiał najpierw zdobyć prawo jazdy na małe motocykle - A1 (w wieku 16 lat) lub A2 (jeśli skończy 18 lat). Po następnych dwóch latach będzie się mógł ubiegać - odpowiednio - o prawo jazdy kat. A2 lub A. Granicę minimalnego wieku niezbędnego do uzyskania prawa jazdy kat. A podniesiono z 18 do 24 lat. Zamiast karty motorowerowej będzie wydawane prawo jazdy kategorii AM uprawniające do prowadzenia motorowerów i lekkich pojazdów czterokołowych. Będzie je można wyrobić od 14. roku życia. Prawa jazdy kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E będą ważne przez 15 lat, pozostałe przez pięć lat.

***

UWAGA! Zmiany na egzaminach na prawo jazdy od 19 stycznia 2013 r.


To ostatnie miesiące dla wszystkich, którzy chcą zdawać egzamin na prawo jazdy na starych zasadach. Już od przyszłego roku zaczną obowiązywać nowe przepisy.

Nowe przepisy dotyczące egzaminów na prawo jazdy wejdą w życie 19 stycznia 2013 r. Będzie znacznie trudniej, więc to ostatni dzwonek, by zapisać się na kurs i zdać bez dodatkowego stresu.

Obecnie, kandydaci na kierowców zdający egzamin teoretyczny znają wcześniej cały katalog pytań. Każdy egzaminowany otrzymuje zestaw 18 pytań. Przez 25 min. kandydat na kierowcę musi odpowiedzieć przynajmniej na 16 z nich. Od stycznia ta właśnie część egzaminu zmienia się w sposób bardzo istotny.

 Zgodnie z nowymi przepisami:

  • baza możliwych do wylosowania pytań będzie kilkukrotnie większa – ok. 3 tys. pytań jednokrotnego wyboru.
  • Pytania te nie będą wcześniej znane kursantom, a prawidłowa będzie tylko jedna z podanych odpowiedzi - obecnie mogą to być nawet trzy.
  • Utrudnieniem będzie też ograniczenie czasu egzaminu.
  • Zdający ma odpowiadać niemalże "w locie", czyli podejmować decyzje podobnie, jak dzieje się to podczas prawdziwych warunków drogowych.
  • By upodobnić egzamin do sytuacji na drodze, podczas jego trwania nie będzie można zmienić udzielonej odpowiedzi.

 

  Świeżo upieczony kierowca:

  • przez osiem miesięcy będzie musiał jeździć specjalnie oznakowanym pojazdem. Z tyłu i z przodu samochodu będzie musiała pojawić się tradycyjna biała naklejka z zielonym liściem klonu.
  • Będzie też musiał jeździć z niższymi prędkościami: Na terenie zabudowanym nowicjusz będzie mógł rozpędzić się do 50 km/h. Natomiast poza terenem zabudowanym będzie mógł jechać z prędkością najwyżej 80 km/h. Ograniczenie będzie również obowiązywać na autostradach i drogach ekspresowych - do 100 km/h.
  • Ponadto, pomiędzy czwartym a ósmym miesiącem od uzyskania prawa jazdy kierowca będzie musiał zgłosić się na obowiązkowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym i krótki kurs praktyczny. Dodatkowo, w ciągu dwóch lat od uzyskania prawa jazdy kategorii B młody kierowca nie będzie mógł pracować jako zawodowy kierowca.

  grafika

***

 

Co nowego?

Egzaminy na prawo jazdy bez zmian      Egzaminy teoretyczne na prawo jazdy w 2012 r. BEZ ZMIAN !!!

Kandydaci na kierowców mogą spać spokojnie. Egzamin na prawo jazdy pozostaje na razie w niezmienionej formie. Nowe zasady zdawania mają wejść dopiero w przyszłym roku.

Ministerstwo Transportu zdecydowało się przesunąć o rok termin wejścia w życie nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, która wprowadza nowe zasady egzaminowania na prawo jazdy. Nowy egzamin dla przyszłych kierowców będzie trudniejszy. Test teoretyczny ma być podzielony na dwie części, z których w każdej będzie ograniczony czas na odpowiedź. Czas na udzielenie poprawnej odpowiedzi to tylko 10 sekund w części pierwszej (podstawowej) i 30 sekund dla części drugiej (szczegółowej).

Pozytywny wynik  egzaminu teoretycznego uzyskają kandydaci, którzy zdobędą 68 punktów z 74 możliwych.

Zmiany czekają także kandydatów na kierowców kategorii A1, A2 i A . Obecnie egzamin składa się z dwóch elementów: placu manewrowego i tzw. jazdy po mieście.  Na nowym egzaminie pojawią się dwa inne zadania. Trzeba będzie ominąć przeszkody przy prędkości 50 km/h oraz przejechać slalomem szybkim przy prędkości minimalnej 30 km/h.

Celem wszystkich zmian w nowych egzaminach na prawo jazdy jest poprawa bezpieczeństwa na drogach i wyeliminowanie z ruchu  słabo wyszkolonych kierowców.

Nowy system zdawania na prawo jazdy  ma zacząć obowiązywać od stycznia 2013 r., a nie już od połowy lutego tego roku. Powodem przesunięcia terminu jest fakt, że Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego nie są jeszcze przygotowane do prowadzenia egzaminów na nowych zasadach.

 Jaga

***

 

Od 21.II.2011r. kursy kat. B w OSK TURBO na autach SKODA FABIA !!!

Jak już wiadomo, od marca 2011 r. egzaminy państwowe we wszystkich warszawskich WORDach odbywac się będą na tych właśnie autach.

Aby umożliwic należyte przygotowanie praktyczne naszym kursantom, od 21.II b.r. kursy kat. B w OSK TURBO odbywają się na autach SKODA FABIA !!! 

Nowe auta - niezmienione ceny !!! :)

ZAPRASZAMY !!!

Ze względu na ogromne zainteresowanie najbliższymi terminami kursów - liczba miejsc ograniczona!

  

***

  

UWAGA!!! Zmiana samochodów egzaminacyjnych na kat.B !!!

Od marca 2011 r. w Ośrodkach Egzaminacyjnych w Warszawie wycofane zostaną dotychczasowe samochody egzaminacyjne kat. B - Toyota Yaris, a na ich miejsce WORDy miały wprowadzic nowe pojazdy Suzuki Swift.

Okazało się jednak iż z powodu "niezdrowej i nieuczciwej konkurencji" oferta Suzuki została odrzucona! Obecnie wiadomo już, że nowym modelem egzaminacyjnym w warszawskich WORDach będzie SKODA FABIA ! 

Już teraz zapisując się na kurs prawa jazdy kat. B warto upewnić się, że w danym ośrodku będziemy uczyć się na nowych pojazdach, by egzamin nie był dla nas niespodzianką!

Zmiana samochodów w wybranym przez nas Ośrodku Szkoleniowym jest o tyle ważna, że na egzaminie obowiązuje również egzamin z obsługi samochodu (w tym wskazanie miejsc uzupełniania płynów eksploatacyjnych, oświetlenie zewnętrzne pojazdu, przygotowanie auta do jazdy).

NIE DAJMY SIĘ ZASKOCZYC !!! :)

Szybki kontakt